Co je SEO

SEO je zkratka z anglického sousloví Search Engine Optimization. Do češtiny se nejčastěji překládá jako optimalizace pro vyhledávače.

Výraz SEO optimalizace je tedy nesprávný, protože slovo „optimalizace“ je obsaženo již ve zkratce SEO. Jde však o často používanou frázi. I podle ní můžete rozlišit kvalitní SEO agenturu od nekvalitní.

V SEO se neorientujeme primárně na roboty vyhledávačů. Naším cílem je přivést na váš web relevantní návštěvníky, kteří následně provedou akci, kvůli které je web vytvořen.

Do optimalizace spadá spousta činností, kterým se během práce na vašem webu budeme věnovat. Obecně se jedná o úpravy webu takovým způsobem, aby jej mohli roboti vyhledávačů snadno procházet a indexovat (zařazovat si stránky do své databáze).

Nedílnou součástí optimalizace webu je také kontinuální tvorba nového obsahu.

Důležitá je i navazování vztahů s dalšími weby a získávání zpětných odkazů z jiných, tematicky příbuzných stránek. Podívejte se na naši nabídku linkbuildingu.

SEO nelze definovat jako stav, kterého lze dosáhnout, ale jako dlouhodobě vykonávaný proces po celou dobu životního cyklu webu.

Proč je optimalizace pro vyhledávače důležitá

Vyhledávače přivádějí na webové stránky podle průzkumů téměř polovinu všech návštěv.

Pokud se nebudete SEO věnovat, přicházíte o velký zdroj návštěv.

Kvalitně provedená optimalizace pro vyhledávače vám bude přivádět dlouhodobě relevantní návštěvnost.

Co je cílem SEO

Hlavním cílem SEO, stejně tak jako dalších částí digitálního marketingu, je především zvýšení zisku. Veškeré další metriky jsou pouze prostředkem, jak toho dosáhnout.

Cílem rozhodně není zvýšení pozic ve vyhledávačích na několik vybraných klíčových slov, a to zejména z těchto důvodů:

  1. I když budete na prvním místě ve vyhledávačích, neznamená to nutně, že na váš web uživatelé kliknou. K tomu je potřeba mnohem více.
  2. Když už se přes první pozici dostane uživatel na váš web, nemusí nakoupit. Takový návštěvník nijak nepřispívá k hlavnímu cíli (zvýšení zisku) a je pouhým číslem v nástroji digitální analytiky.
  3. Pozice ve výsledcích vyhledávání se neustále mění. Několikrát denně. Rozumné je sledovat trendy ve změnách pozic, ne je kontrolovat každý den.
  4. Vyhledávače (především Google) personalizují výsledky vyhledávání. To znamená, že jiné výsledky se zobrazí vám a jiné kolegovi, který sedí hned vedle vás.
  5. Prvních pozic je nekonečně mnoho, protože existuje nekonečně mnoho vyhledávacích dotazů. Ne všechny jsou však stejně konverzní. Je časté, že delší (a tedy přesnější) dotaz je více konverzní, než ten obecný. To, že budete první na slovo „ledničky“ vám může v zisku přinést méně než fráze „lednička ABC Cx500“.

Je SEO vhodné pro všechny weby?

Zcela jistě není. Existují vybrané případy, kdy se investice do optimalizace pro vyhledávače příliš nevyplatí. Jde ale o minoritní počet webů.

Kdy je vhodné se SEO začít

SEO se můžete začít věnovat v jakékoli fázi životního cyklu webu. Čím dříve začnete, tím levnější to bude. Před spuštěním nového webu je důležité zpracovat analýzu klíčových slov a podle ní připravit strukturu navigace. Když se tento bod vynechá je následná úprava složitá a náročná (ale přesto nutná).

Optimalizovat pro vyhledávače a návštěvníky je důležité průběžně. Zvýšenou pozornost je nutné věnovat při redesignu nebo přechodu na nový redakční systém.